Mutluluktan Uçuran Nesneler Tasarımı

Mutluluk için tasarım konusu ile başlayan çalışma, bizi mutlu eden nesnelerin, hizmetlerin veya olayların Marc Hassenzahl'a göre özerklik, yeterlilik, ilişkililik, sevilme, uyarılma ve güven vermesi ilkesi üzerinden yola çıktı. Katılımcılar kendilerini mutlu eden farklı nesneleri anlattı ilk gün, bu nesneler balkon salıncağı, uğur getiren kalemler, stres alan taş veya işimizi yeteri kadar gören bilgisayar gibi nesnelerdi. Daha sonra Leo Favier'in bizi kendisine bağımlı hale getiren uygulamaları incelediği Dopamin adlı video serisi izlendi. Bu seride Instagram, Candy Crush, Facebook gibi uygulamaları bizi nasıl mutlu ettiği ve bağımlılık oluşturduğu anlatılımakta, katılımcılar ile bu seriden öğrendiklerimizi nesnelere aktardık. Çalıştay sonucunda bizi mutluluktan uçuracak 13 adet nesne fikri ortaya çıktı, bu fikirler bize her gün rastgele bir çorap veren dondurma külahından, çalışırken sinirlenen çekiç ve devamlı konuşan penseye ya da gözlüklerimize yapıştırabileceğimiz instagram filtrelerine kadar çeşitlilik göstermekteler. Tinder'in rastgeleliğini baz alıp çeşitli renklerde çorap veren bir kutu veya her bastığımızda hangi rengin geleceğini bilmediğimiz kalem fikri bu yol ile ortaya çıktı. Snapchat'in strike özelliğinden yola çıkan kumbara fikri ise para atılmadığı günlerde sönerek, her gün üst üste tasarruf yapmamızı sağlamakta.

Çıkan çalışmaları ve süreci https://mutluluktanucuran.tumblr.com adresindeki dijital sergiden inceleyebilir, çalıştay boyunca üretilen işleri @mutluluktan_ucuran_nesneler ve @pautasarimtoplulugu instagram hesaplarından izleyebilirsiniz.

http://criticaltoys.info/files/gimgs/th-132_calistay006-01.jpg